Zomerfeest 14 juli

We sluiten het schooljaar af met een spetterend zomerfeest op vrijdag 14 juli van 13.30-16.30 uur georganiseerd door de oudercommissie. Noteer in uw agenda!

Studiedag 26 juni

Maandag 26 juni heeft het team een studiedag. De leerlingen zijn dan vrij.

Verbeterplan

Hieronder geven wij antwoord op een aantal vragen die op post-its zijn geschreven tijdens de ouderavond:

Waar liggen jullie prioriteiten qua aanpak op de korte termijn? In het verbeterplan staat beschreven op welke wijze wij werken aan onderwijsverbetering. Op korte termijn liggen onze prioriteiten op het verbeteren van ons onderwijs in de basisvaardigheden (taal, rekenen, begrijpend lezen), het uitbreiden van het meerbegaafden- aanbod en het beter volgen en analyseren van de resultaten van de kinderen. Verder door het bieden van een passend onderwijsaanbod. De diverse leergroepen zijn hier hard mee aan de slag en we kunnen dit nu al terugzien in de onderwijsresultaten.

Hoe belangrijk zien jullie de sociaal emotionele vaardigheden ten opzichte van presteren? Wij zien een veilig, positief, stimulerend leef- en werkklimaat op school als voorwaarde voor plezier in presteren en om te durven laten zien wat je kunt. Het welbevinden groeit wanneer een kind sociaal-emotioneel een goede ontwikkeling doormaakt. Wij zien dit als de basis voor de cognitieve ontwikkeling van kinderen. Komend jaar starten wij met het programma Kiva. In het najaar wordt u uitgenodigd voor een informatieavond hierover.

Hoe borgen jullie passend onderwijs voor individuele kinderen die andere aandacht vereisen? De Jan Campertschool heeft dit schooljaar, met name in de onderbouw, kleine groepen. De leerkrachten geven zelf de extra ondersteuning die nodig is. In groep 7 is vanaf het begin van het schooljaar gewerkt met extra ondersteuning. Vanaf medio dit schooljaar krijgen de leerlingen die meer aankunnen extra lesaanbod buiten de groep (juf Ilona). Daarnaast krijgen leerlingen die meer ondersteuning nodig hebben (dan de leerkracht kan bieden), ondersteuning buiten de groep (Juf Marijke, juf Muriel). Komend schooljaar is gemiddeld 3 dagen per week ondersteuning buiten de groep beschikbaar.

Oproep sportdag september

Op vrijdag 22 september 2023 vindt de sportochtend van groep 1-2 op school plaats. En op vrijdag 29 september vindt de sportdag voor groep 4 t/m 8 plaats op sportpark Suomi. Als u wilt helpen, wilt u dan een bericht sturen naar de leerkracht (groep 1-2-3) of naar de directiemailbox (directie@jancampertschool.nl). Dank u wel!

Avondvierdaagse

Dinsdag 27 juni gaat de 5e editie van de Avond4Daagse Driehuis van start. Daarom nog wat belangrijke informatie op een rij.

Alle kinderen krijgen vanaf vrijdag 23 juni  hun stempelkaart mee vanuit school. Deze hebben ze alle avonden nodig voor een start- en finish stempel. Mocht deze kaart kapotgaan dan vragen we u deze zelf te repareren.

Start en finish
De stempelpost is open vanaf 17.50 uur, de startijd is 18.00 uur

Locaties van de start: dinsdag 27 juni en donderdag 29 juni op het schoolplein van de Toermalijn (Driehuizerkerkweg), woensdag 28 juni en vrijdag 30 juni op het schoolplein van de Jan Campertschool. De finish op vrijdag 30 juni is op het Koninginneveldje vlakbij de Jan Campertschool.

Routes
Omdat we als groep samenlopen hoeft u de route niet per se zelf te hebben.  Maar bent u wel nieuwsgierig: de routes worden elke ochtend gedeeld op Facebook en Instagram van de Avondvierdaagse Driehuis. LET OP! De dinsdag en donderdag routes zijn niet geschikt voor kinderwagens of buggy’s.

Pauze
Elke dag genieten we samen van een gesponsorde pauzesnack. Wij vragen u zelf drinken mee te nemen.

In het geval van slecht weer neemt de organisatie om 16.00 uur het besluit om wel of niet te wandelen. Overige dagelijkse updates zijn te vinden op Facebook en Instagram van de Avondvierdaagse Driehuis.

Wij hebben er heel veel zin in en kijken uit naar een prachtige wandelweek!

De GMR is dringend op zoek naar ouders

Ben jij enthousiast en gedreven, bereid tot samenwerking, een goede luisteraar en zit jouw kind op een school van IJmare? Dan zoeken wij jou! Stichting IJmare is namelijk ter versterking op zoek naar
kandidaten binnen de oudergeleding van de GMR. Wil jij je verkiesbaar stellen en meepraten over de
(beleids)zaken die binnen IJmare spelen? Meld je dan aan of vraag meer informatie op via het volgende mailadres: gmr@IJmare.nl.

De GMR is het overlegorgaan waarin vier ouders en vier personeelsleden mee kunnen denken en praten over het school overstijgend beleid van de Stichting, zoals dit door het bestuur uiteen wordt gezet. Enkele voorbeelden hiervan zijn het financieel beleid en de inzet van het personeel binnen de stichting (formatieplan).

Waarom zou je je verkiesbaar stellen? Omdat je je kan inzetten voor de scholen, ouders en leerlingen en omdat je invloed kan uitoefenen op het beleid van de Stichting. Meer informatie is ook te verkrijgen bij de GMR-voorzitter Maaike de Water, bereikbaar via genoemd mailadres.
Je kunt altijd een GMR-vergadering bijwonen om de sfeer te proeven en te ervaren welke onderwerpen de GMR bespreekt

Scholentriatlon

Groep 6 heeft meegedaan aan de scholentriatlon! Eerst hardlopen, daarna de enorme stormbaan en vervolgens zes baantjes zwemmen. Wat hebben ze het goed gedaan. Lexie was zelfs het snelste meisje van alle scholen. Gefeliciteerd! 🤩

Zomerpret

In de zomervakantie organiseren Sport Support en de gemeente Velsen allerlei gratis sportieve activiteiten voor kinderen van 4 t/m 12 jaar. Voor meer info zie de poster.

Bijlagen

Geen.