Kiva ouderavond

Afgelopen maandagvond was een goed bezochte informatieavond voor de ouders over de Kiva training. Marco Derr, de Kiva-trainer, heeft ons meegenomen in een duidelijk verhaal over de Kiva aanpak. Kiva is een preventief, schoolbreed programma gericht op het versterken van de sociale veiligheid en het tegen gaan en oplossen van pesten op basisscholen. Kiva heeft een wetenschappelijke basis.

Afgelopen maandag is o.a. gesproken over de opbouw van Kiva, het groepsproces bij pesten en de rollen in het groepsproces met als boodschap: jij kan het verschil maken! Tot slot is er gesproken over de Kiva groepsgesprekken en de steungroepaanpak. Marco Derr heeft ook tips gegeven hoe u thuis kunt bijdragen aan een fijne sfeer op school en het welbevinden van uw kind. U vindt deze tips op een van de laatste pagina’s van de presentatie (zie bijlage). Daarnaast vindt u in de bijlage 25 vragen om op een andere manier aan “Hoe was het op school?” te vragen.

Samen maken we er een fijne school van!

Nationale voorleesdagen

Afgelopen week hebben wij aandacht besteed aan de campagne van De Nationale Voorleesdagen.
Tijdens deze campagne wordt het voorlezen aan kinderen tussen de 0 en 6 jaar gestimuleerd. Voorlezen heeft immers een positief effect op de woordenschat en het tekstbegrip. Bovendien ontwikkelen kinderen naast hun taalgevoel ook een beter inlevingsvermogen.
Bij ons op school was deze aandacht voor het voorlezen natuurlijk schoolbreed. De oudere kinderen genieten net zo goed van een spannend of grappig verhaal. In de onderbouw was er een heus voorleesontbijt. Tijdens het ontbijten kon er geluisterd worden naar een prachtig verhaal. In pyjama!

Sneeuwpopjes

Groep 8 heeft sneeuwpopjes gemaakt van witte sokken!

Meer zien? Volg ons op Instagram en Facebook!

Badminton

Net voor de kerstvakantie heeft de Jan Campertschool met 6 teams meegedaan aan het scholen-badmintontoernooi.

De kinderen hebben het heel leuk gehad en zijn goed in de prijzen gevallen, gefeliciteerd!!

Traktaties

Meerdere keren in de week is er wel een jarige op school. De lekkerste traktaties worden meegenomen en getrakteerd. Altijd weer een feestje! We zien dat kinderen steeds grotere traktaties meenemen. Superaardig natuurlijk. Toch willen wij u vragen om het bij één lekkere traktatie te houden.

Bericht van gemeente: energietoeslag 2023 voor lage inkomens

Krijgt u van gemeente Velsen al de energietoeslag? Dit is een extra bedrag voor huishoudens met een laag inkomen. Met de toeslag kunt u de energierekening betalen. Vanaf 22 januari 2024 tot en met 31 mei 2024 kunt u de toeslag aanvragen voor het jaar 2023.

De energietoeslag is € 800 voor inwoners met een laag inkomen. Dit betekent dat uw inkomen lager is dan 120% van de bijstandsnorm voor uw leeftijd en woonsituatie. Wij kijken naar uw inkomen van november 2023. Is uw inkomen maximaal € 25 per maand te hoog? Dan is de energietoeslag voor u € 500.

Op https://www.velsen.nl/energietoeslag-voor-lage-inkomens vindt u meer informatie, zoals de precieze bedragen die u maximaal mag verdienen voor de energietoeslag. Op die pagina kunt u ook de toeslag aanvragen. Ook leest u daar hoe u hulp kunt krijgen bij de aanvraag. Heeft u nog vragen? Bel ons dan op 0255-567200.

Werken bij een bevlogen onderwijsinstelling?

Deze school maakt deel uit van OPO IJmond waar volop mogelijkheden zijn om je verder te ontwikkelen als leerkracht of als ondersteunende professional. Samen met ruim 350 collega’s gaan wij elke dag voor het best mogelijke openbare onderwijs in de IJmond.

Ziekmelden/afwezig

Bij ziekmelding of afwezig zijn verzoeken we u vriendelijk de leerkracht een Parro bericht te sturen of tussen 8.00 en 8.30 uur naar school te bellen, 0255 514354.

Bijlagen

Presentatie KIVA ouderavond

Hoe was het op school?- KIVA

Kleuterinstuif Sport Support

Meivakantie29 april t/m 10 mei 2024
2e Pinksterdag20 mei 2024
Zomervakantie22 juli t/m 1 september 2024
Studiedagen (dan zijn de kinderen vrij)
Dinsdag 26 september 2023
Vrijdag 10 november 2023
Vrijdag 16 februari 2024
Maandag 15 april 2024
Maandag 24 juni 2024
Op de volgende dagen zijn de kinderen om 12.00 uur uit: dinsdag 5 december, vrijdag 22 december en vrijdag 19 juli 2024.