Cito eindtoets gehaald

Het resultaat van de Cito eindtoets van groep 8 ligt met de score 540.2 ruim boven het landelijk gemiddelde (535.3). Alle referentieniveaus op taal, rekenen en begrijpend lezen zijn gehaald. We zijn heel blij met dit resultaat!

Studiedag 26 mei

Morgen, vrijdag 26 mei, heeft het team een studiedag. De leerlingen zijn dan vrij.

Verbeterplan

Op 16 mei is de goed bezochte informatieavond voor ouders geweest waarin de school het verbeterplan heeft toegelicht. De school heeft twee jaar om terug te komen naar het basisarrangement en na één jaar vindt een tussenmeting door de inspectie plaats.

U wordt via de nieuwsbrief begin juli, in oktober en in februari 2024 uitgebreider geïnformeerd over de voortgang van het verbeterplan. Na de tussenmeting in het voorjaar van 2024 wordt u nogmaals uitgenodigd voor een ouderavond.

Jan Campert got talent

Vandaag was de talentenshow georganiseerd door de leerlingenraad. We zijn trots op alle leerlingen die in de voorrondes en de show hun act hebben laten zien onder de bezielende leiding van Xander en Peter. In de onderbouw en bovenbouw werden een 1e en 2e prijs uitgereikt. Het was een top middag!

Schoolreis 9 juni

Ook dit jaar gaan we natuurlijk genieten van een schoolreis! Deze gezellige dag vindt plaats op vrijdag 9 juni 2023 (verplaatst van 18 mei naar 9 juni). De groepen 1 t/m 4 gaan naar de Linnaeushof in Heemstede en de groepen 5 t/m 8 naar Duinrell in Wassenaar.

Alle kinderen worden rond 8.45 uur op het parkeerterrein van Telstar verwacht en vertrekken om 9.00 uur met de bussen naar hun uitje. We vragen u om uw kind deze dag een lunch met genoeg te drinken mee te geven.

De kinderen zijn rond 16.00 uur weer terug op het parkeerterrein (bij Telstar). Wilt u eraan denken om alle spullen van naam te voorzien (denk aan rugtassen, drinkbekers, jassen enz.), en eventueel een verschoning (indien nodig) mee te geven aan uw kind.

Snoep/ koek meenemen mag, maar graag met mate. Extra drinken is geen overbodige luxe en ook uw kind insmeren met zonnebrand (of meegeven) is fijn. Wanneer u vragen heeft, kunt u deze stellen aan de groepsleerkracht. We maken er een leuke dag!

Samen sterk voor goed onderwijs

Bij IJmare is er ruimte voor persoonlijke aandacht, diversiteit, waardering en ontwikkeling. We investeren in jou om kinderen goed onderwijs te bieden. Ben jij leerkracht of ken jij iemand die graag als leerkracht wil werken? Bekijk dan onze vacatures op onze site via bijgaande link!

Save the date: schoolfeest

Vooraankondiging: op vrijdag 14 juli is tot 16.30 uur het schoolfeest gepland. Schrijft u hem in uw agenda?

Het menselijk lichaam

De kinderen van groep 5 leren over het menselijk lichaam! Wat een interessant thema. Zij leren veel door met elkaar de functies van onze organen op te zoeken en te bespreken!

Opvoeden doen wij samen

Bericht van onze samenwerkingspartners Socius en Buurtgezinnen.nl.

In ieder gezin zit het weleens tegen en soms stapelen problemen zich op. Bijvoorbeeld door een echtscheiding, verhuizing,  ziekte van één van de ouders of door een kind dat extra aandacht en/of zorg nodig heeft. Dat vraagt veel van ouders. Met tijdig een steuntje in de rug kan de last van ouders wat verlicht worden en kunnen de kinderen wat extra aandacht krijgen. De ouder komt weer in zijn kracht te staan en voelt zich weer een blije vader of moeder.

Dat is de kern van Buurtgezinnen en Home-Start!

Buurtgezinnen koppelt gezinnen die steun kunnen gebruiken aan een stabiel gezin in de buurt. Zo krijgen kinderen wat extra liefde en aandacht en worden ouders ontlast.

In de praktijk kan de steun variëren. Een kind dat een dagdeel per week gezellig komt spelen, geholpen wordt bij het huiswerk of af en toe in het weekend komt logeren.

Home-Start biedt een vriendschappelijk vertrouwt contact. Een vrijwillig wordt gekoppeld aan een ouder, biedt een helpende hand en geeft steun & advies bij de dagelijkse bezigheden die komen kijken bij de opvoeding. Ook kan de vrijwilliger met de ouder(s) op pad om te ontdekken wat er in de buurt te doen is en welke voorzieningen er zijn. De vrijwilliger gaat 1x per week een ochtend of een middag naar het gezin thuis om hen te ondersteunen.

Voor meer informatie:

Buurtgezinnen Coördinator: Ingeborgh Olij-Frima 06-11017207  ingeborgh@buurtgezinnen.nl, kijk op: www.buurtgezinnen.nl)

Home-Start Coördinator: Saskia Erkelens  06-45304409  serkelens@socius-md.nl  , kijk op www.home-Start.nl

Vrijdag 26 meiStudiedag, leerlingen vrij
Vrijdag 9 juniSchoolreis