Fijne vakantie!

Nog een week en dan zit dit schooljaar erop. Op vrijdag 21 juli om 12.00 uur is de school uit. Wij wensen u alvast een hele fijne zomervakantie!

Vakantie en studiedagen 2023-2024

Begin volgend schooljaar ontvangt u van ons de jaarkalender. Daarop vooruitlopend informeren wij u alvast over de vakanties en studiedagen in het komende jaar:

VakantieData
Goede vrijdag29 maart 2024
2e Pinksterdag20 mei 2024

Vrijdag 16 februari 2023

Op de volgende data zijn de kinderen om 12.00 uur uit: dinsdag 5 december 2023, vrijdag 22 december 2023 en vrijdag 19 juli 2024.

Het kamp van groep 8 is van 18 t/m 20 september 2023. Het startfeest is gepland op vrijdagmiddag 15 september 2023.

Verbeterplan

We zijn trots op de gerealiseerde resultaten naar aanleiding van het ingezette verbeterplan.

De resultaten van het onderwijs worden uitgedrukt in signaleringswaarden. De signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau ligt op 85%. Dit betekent dat volgens de inspectie minimaal 85% van de leerlingen dit basisniveau moeten halen. De signaleringswaarden van voor het streefniveau zijn afhankelijk van de schoolweging. Het streefniveau is voor leerlingen die meer aankunnen, dit is 55%. Daarnaast werkt de school met eigen schooldoelen die zijn afgestemd op de ambitie van de school.

Resultaten van de juni toetsen (Cito leerling volg systeem)

Rekenen: alle groepen hebben de signaleringswaarden en schooldoelen gerealiseerd. Alleen groep 3 zit hier iets onder. De verwachting is dat de doelen in groep 4 worden gehaald.

Taalverzorging: De signaleringswaarden zijn in nagenoeg alle groepen gerealiseerd en de schooldoelen bijna. In groep 5 en groep 7 zijn de resultaten behaald net onder het streefniveau. Dit wordt meegenomen in het groepsplan van het volgende schooljaar op basis van de gemaakte analyse.

Begrijpend lezen: Alle signaleringswaarden zijn gehaald. De resultaten van groep 3 liggen onder het schooldoel. Dit wordt meegenomen in het groepsplan van het volgende schooljaar.

Vragen ouderavond

Tijdens de ouderavond medio mei zijn via post-its diverse vragen gesteld. Hierbij vindt u een antwoord op een aantal van deze vragen: Vragen ouderavond.

Vakantielezen

Het is een bekend fenomeen: de zogenaamde leesdip die kan optreden als kinderen tijdens de zomermaanden minder regelmatig lezen dan op school. Vooral voor beginnende lezers is het belangrijk dat ze tijdens de zomervakantie blijven oefenen en geen ‘leespauze’ nemen.

Daarom heeft Bibliotheek Velsen dit jaar weer een ontzettend leuke actie om kinderen ook tijdens de zomervakantie leeskilometers te laten maken. Dit jaar kunnen de kinderen ‘vlaggetjes lezen’. We kunnen daarbij ook als school meters bij elkaar lezen. Voor elk gelezen boek mag uw kind een vlaggetje maken en inleveren bij de bibliotheek. De vlaggetjes worden per school opgehangen. Wordt er als school een quotum behaald, winnen wij een mooi pakket voor onze schoolbibliotheek. Ook kunt uw kind een individuele prijs winnen! De vlaggetjes zijn ook bij de bibliotheek op te halen.

Voor de leerlingen uit de groepen 3 en 4 bestaat er ‘Vakantielezen’.

Op vakantie-lezen.nl kunnen de kinderen gedurende deze zomervakantie op ontdekkingsreis. Samen met reisleider Fenna Ramos, bekend van Zappelin, reizen de kinderen naar zes bijzondere landen: Avonturenland, Lachland, Sportmanië, Dierenrijk, De Sprookjeseilanden en Griezelkust. In elk land ligt een schat verstopt. De kinderen kunnen de schatten vinden door verhalen te lezen. De verhalen zijn geschreven door Annemarie Bon en Selma Noort.

Technisch college

Gisteren is groep 7 voor de tweede keer naar het technisch college geweest! De ene groep heeft zelf een knikkerbaan of een windgong gemaakt en de andere groep is de wereld rond geweest met een VR bril en hebben geprogrammeerd. Het was erg leuk!

Dinsdag18 juliAfscheid groep 8
Vrijdag21 juli12.00 uur Start zomervakantie