Nieuwe lay-out nieuwsbrief

Met ingang van het nieuwe jaar ontvangt u de nieuwsbrief in deze nieuwe digitale vorm. Dit sluit bij het ontwerp van de website. Via de nieuwsbrief wordt schoolbrede informatie met u gedeeld. Soms zijn dit ook nieuwtjes uit de groepen. Via Parro wordt u op de hoogte gehouden van alle zaken die spelen in de groep van uw kind.

Nationale voorleesdagen

Van 25 januari tot 4 februari vinden de Nationale Voorleesdagen plaats. Tijdens deze dagen staat het stimuleren van voorlezen aan kinderen centraal. Zo ook bij ons op school. Wij hebben de “Masked voorlezers” bij ons uitgenodigd op school. De kinderen vinden het spannend om te raden wie het verhaal voorleest..

Baby’s, peuters, kleuters en beginnende basisscholieren die door hun ouders worden voorgelezen, ontwikkelen een voorsprong in hun taal- en leesontwikkeling. Kinderen die thuis in aanraking zijn geweest met letters en woorden, hebben hier baat bij voor het leren lezen, de mondelinge vaardigheden, verhaalbegrip en woordenschat. Het rijke taalgebruik in boeken draagt enorm bij. Iedere dag een boekje zorgt voor een aanbod van 300.00 extra woorden in de eerste vijf levensjaren. Daarnaast is voorlezen natuurlijk ook een hartstikke fijn moment wat voor rust en interactie tussen ouder en kind zorgt.

Onderwijs-ontwikkeling van de school

De afgelopen twee weken zijn de midden toetsen afgenomen van ons Cito leerlingvolgsysteem. Deze toetsen worden deze en volgende week op de nieuwe wijze geanalyseerd en gevolgd door plannen van aanpak welke in de klas uitgevoerd gaan worden. Begin februari start het traject “Goed worden, goed blijven” van de PO-raad, de intake heeft vorige week plaatsgevonden. Vandaag is gestart met een scholenbezoek van twee dagen door een analist van de PO-raad, waarbij de hele school wordt bekeken. Medio februari vindt het eindgesprek plaats.

Kerstkaartenactie

De kerstkaartenactie is een groot succes geweest. Wij bedanken u voor het afnemen van de mooie kaarten die uw kinderen hebben gemaakt! De totale opbrengst is ca. 4.800 euro waarvan 1/3e deel voor de school is. Dit komt ten goede aan het schoolplein.

Nieuwe naam OPO IJmond: IJmare

OPO IJmond is niet meer, leve IJmare! Dit is de nieuwe naam van de stichting waar onze school onderdeel van is. Kinderen spelen de hoofdrol in een superleuke persconferentie. Veel kijkplezier.

Parkeren

Wij merken dat het met name in de ochtend druk is met parkeren in de straat voor de school. Om onveilige situaties te vermijden, vragen wij u uw auto te parkeren daar waar het mag.

Start van de dag

Wij willen de ouders van groep 3 t/m 8 vragen om in de ochtend op het schoolplein afscheid te nemen van uw kind en uw kind zelfstandig de school binnen te laten gaan. De eerste week na elke vakantie zijn alle ouders van harte welkom in de school om mee te lopen naar de klas en bij de klassendeur afscheid te nemen.

Hockey clinic

De kinderen van groep 3 t/m 8 hebben vandaag genoten van de hockey clinic van @khc_strawberries

Meer zien? Volg ons op Instagram en Facebook!

Ziekmelden/afwezig

Bij ziekmelding of afwezig zijn verzoeken we u vriendelijk de leerkracht een Parro bericht te sturen of tussen 8.00 en 8.30 uur naar school te bellen, 0255 514354.

Maandag13 februariBezoek zwembad groep 5 (Olympische winterspelen)
Woensdag15 februari08.30-09.00 Kijkochtend groep 1 t/m 4 voor ouders
11.45-12.15 Inloop groep 5 t/m 8 voor ouders