Fijne vakantie!

De afgelopen weken is hard gewerkt in de school en u bent op school uitgenodigd voor de oudergesprekken. Voor volgende week wensen wij u alvast een fijne vakantie!

Stappalen, evenwichtsbalk en zonnedoek

Ons schoolplein wordt steeds mooier! Ca. 1,5 week geleden zijn in de wadi op het bovenbouwplein de stappalen en de evenwichtsbalk geplaatst. In dezelfde week zijn op het kleuterplein de palen voor het zonnedoek neergezet (het doek ligt, tot de zon gaat schijnen, in het magazijn van meester Berend).

Masked voorlezer

Naar aanleiding van de Nationale Voorleesdagen, hebben de kinderen iedere dag een aflevering gekeken van the Masked Voorlezer! Er werd in de wandelgangen druk gesproken over de identiteit van deze figuren. Wat een succes!

Onderwijs-ontwikkeling van de school

In de klassen is gestart met de uitvoering van de plannen die zijn gemaakt n.a.v. de Cito toets die in februari zijn afgenomen. Het eindgesprek met de PO-raad heeft deze week plaatsgevonden. Een deel van de tips en aanbevelingen die wij hebben ontvangen, zijn onderwerp op de studiedag van komende vrijdag. Het team krijgt dan ook een vervolgtraining over het Expliciete Instructie Model en wij besteden aandacht aan het optillen van ons instructieniveau en het lesaanbod. De kleuterleerkrachten krijgen een vervolgtraining over het leerlingvolgsysteem voor groep 1-2: Mijnkleutergroep.nl en ook een training over JONGleren in het verkeer voor groep 1-2.

Bericht van de Oudercommissie

Beste ouder(s)/verzorger(s)

Naar aanleiding van de betalingsherinnering van de vrijwillige ouderbijdrage ontving de oudercommissie enkele vragen over de besteding van de ouderbijdrage.

Aan de hand van onderstaand financieel overzicht over het schooljaar 2021/2022 en de begroting van 2022/2023 hopen wij jullie meer duidelijkheid te geven waaraan de ouderbijdrage over de verschillende activiteiten wordt uitgegeven.

Financiën 2021/2022

Feest groep 8€      332
Totaal€ 16.352
 € 7.811-

De kosten van het Sinterklaasfeest bestaan uit het Sinterklaasjournaal lespakket, groepscadeaus, schoencadeautjes, speculaaspoppen, limonade en strooigoed. De kosten van kerst zijn de ontbijtboxen die zijn uitgedeeld omdat er door Corona geen kerstfeest gevierd kon worden. De kosten van Sport en spel bestaan uit sponsoring van de avond vierdaagse en de huur van een springkussen. De kosten van het schoolreisje zijn voor uitstapjes naar Drievliet en Oud Valkeveen.

In het schooljaar 2021/2022 heeft de oudercommissie € 7.811 meer uitgaven gehad dan het bedrag aan inkomsten. Dit is een besluit geweest op basis van een positief saldo van € 10.197 op de rekening van de oudercommissie aan het einde van het schooljaar 2020/2021.

Begroting 2022-2023
Ouderbijdrage€ 10.000+
Bieb op School€   1.500
Sinterklaas€   1.200
Kerst€      150
Kerst verkoop€      350+
Pasen€       50
Sport en Spel€     225
Schoolreisje€  7.000
Kamp groep 8€     500
Representatie OC€     200
Bankkosten€     180
Eind musical/feest groep 8€     150
Diversen€ 1.145
Saldo inkomsten/uitgaven€ 1.950-

In het schooljaar 2022/2023 verwacht de oudercommissie € 1.950 meer uit te geven dan er aan inkomsten zijn. Dit is een besluit op basis van een positief saldo van € 4.000 op de rekening van de oudercommissie aan het einde van het schooljaar 2021/2022. Omdat aan het einde van het schooljaar 2022/2023 een kleiner bedrag op de rekening staat dan voorgaande jaren wordt er kritisch gekeken naar de begroting voor het schooljaar 2023/2024.

We hopen dat we jullie hiermee een beter inzicht hebben kunnen geven.

Als er nog vragen zijn, dan vernemen wij dit graag. Belangrijk is en blijft dat er zonder ouderbijdrage niks georganiseerd kan worden op school voor de kinderen.

Dank daarom voor de bijdragen die tot op heden zijn overgemaakt.

Voor wie het misschien nog zou hebben vergeten, sturen we bij deze de betalingslink en de QR code nogmaals door. Natuurlijk zijn extra bijdragen altijd van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

De oudercommissie bestaande uit:
Joyce, Esther, Judith, Kim, Drieske, Linda en Leonoor

e-mail: OC@Jancampertschool.nl

De GMR is op zoek naar versterking

Ben jij enthousiast en gedreven, bereid tot samenwerking, een goede luisteraar en zit jouw kind op een school van IJmare? Dan zoeken wij jou! Stichting IJmare is namelijk ter versterking op zoek naar kandidaten binnen de oudergeleding van de GMR. Wil jij je verkiesbaar stellen en meepraten over de (beleids)zaken die binnen IJmare spelen? Meld je dan aan of vraag meer informatie op via het volgende mailadres: gmr@IJmare.nl

De GMR is het overlegorgaan waarin vier ouders en vier personeelsleden mee kunnen denken en praten over het schooloverstijgende beleid van de Stichting, zoals dit door het bestuur uiteen wordt gezet. Enkele voorbeelden hiervan zijn het financieel beleid en de inzet van het personeel binnen de stichting (formatieplan).

Waarom zou je je verkiesbaar stellen? Omdat je je kan inzetten voor de scholen, ouders en leerlingen en omdat je invloed kan uitoefenen op het beleid van de Stichting. Meer informatie is ook te verkrijgen bij de GMR‑voorzitter Maaike de Water, bereikbaar via genoemd mailadres.

Je kunt altijd een GMR-vergadering bijwonen om de sfeer te proeven en te ervaren welke onderwerpen de GMR bespreekt.

Maandag27 februari t/m 3 maartVoorjaarsvakantie
Woensdag8 maartLuizencontrole