Schoolontwikkeling

In de afgelopen periode zijn de midden-toetsen van ons leerlingvolgsysteem (Cito) afgenomen en heeft groep 8 de doorstroomtoets gemaakt. Bij de midden-toetsen zijn alle doelen behaald en we zijn heel trots op het resultaat van groep 8. De resultaten van groep 8 liggen bij alle (rekenen/wiskunde, taalverzorging en begrijpend lezen) ruim boven de gestelde doelen: Lezen 100% 2F, taalverzorging 96,8% 2F, rekenen 87,1 % 1S.

Deze nieuwsbrief staat in het teken van onze projectweek Science Skills. Alle groepen zijn afgelopen week enthousiast aan de slag geweest met duurzame ideeën voor de school. Hieronder een verslag van het gekozen idee per groep.

Techniek in groep 1-2

De kleuters hebben in de techniekweek onderzocht hoe je dingen kunt maken. Wat is bijvoorbeeld een kettingreactie en hoe maak je die? Wat voor geluiden maken diverse gereedschappen? Er zijn vormen als een driehoek, pyramide, een ruimtelijke kubus gebouwd met een constructie van erwten en houten prikkers. Daarnaast hebben de kinderen proefjes gedaan over drijven en zinken en het leeglopen van lucht en water. Het was een leerzame techniekweek!

Duurzaamheid in groep 3

Een aantal leerlingen hebben o.a. dit idee geschreven en bedacht: graag 3 windmolens, 3 zonnepanelen, 2 regentonnen en een afvalwagen. Zo kunnen we op school makkelijker duurzaam zijn.

Duurzaamheid in groep 4b

Groep 4 heeft nagedacht over het besparen van energie door de verlichting uit te doen wanneer deze niet nodig is.

Duurzaamheid in groep 4a

Een praktisch duurzaam idee van groep 4: de juf gaat lesgeven op een fiets die energie opwekt en een krijtbord in plaats van een digibord ! 🙂

Duurzaamheid in groep 5

De kinderen uit groep 5 hebben tijdens het techniekproject gebouwd. Voor de huisjes op de foto moesten ze eerst een kubus en een pyramide maken. Daarna hebben de kinderen deze twee figuren op elkaar gemaakt. Nadat de huizen energiezuinig zijn gemaakt met o.a. zonnepanelen hebben ze er een mooi dorp van gemaakt.

Duurzaamheid in groep 6

In groep 6 is nagedacht over waterverspilling. Zie hier het plan om regenwater op te vangen en dat te gebruiken bij het doorspoelen van de toiletten!

Duurzaamheid in groep 7

In groep 7 is een prototype van een waterfiltersysteem gemaakt. Zo kunnen we ‘schoner’ water gebruiken om het toilet door te spoelen en de handen mee te wassen.

Duurzaam in groep 8

In groep 8 is een maquette gemaakt met een bijbehorende PowerPointpresentatie. De maquette stelt het klaslokaal voor met daarnaast een waterrad. Boven op het lokaal zijn leidingen te zien waar het water instroomt om vervolgens in het waterrad terecht te komen.

Basketbal

Groep 7-8 hebben de 2e prijs gewonnen bij het schoolbasketbaltoernooi!

Bijlagen

GGD Flits maart 2024

Donderdag26 maartGroep 7 bezoek technisch college
Donderdag28 maartPaaslunch op school groep 1 t/m 8
Vrijdag29 maartGoede vrijdag, school gesloten
Maandag1 april2e paasdag, school gesloten
Donderdag11 aprilGroep 5, 6 en 8 project les verkeer
Maandag 15 aprilStudiedag, leerlingen vrij
Donderdag18 aprilGroep 1-2 en 3 project les verkeer

Primair onderwijs
Goede Vrijdag29 maart 2024
2e Pinksterdag20 mei 2024
Vrijdag 16 februari 2024
Op de volgende dagen zijn de kinderen om 12.00 uur uit: dinsdag 5 december, vrijdag 22 december en vrijdag 19 juli 2024.