Tevredenheidspeiling

Voor de zomervakantie is de tevredenheidspeiling onder ouders afgenomen. 36 ouders hebben de vragenlijst ingevuld. Wij bedanken u voor de complimenten en feedback die wij ontvangen hebben. De uitkomsten van de peiling en het vervolg hierop is besproken met de MR.

U geeft aan tevreden te zijn over het pedagogisch handelen in de school, de leertijd, de zicht die leerkrachten hebben op de vorderingen van uw kind, het bevorderen van de actieve en zelfstandige rol van de leerlingen en de sfeer op school. Uw kind voelt zich fijn op school. U heeft aangegeven beter geïnformeerd te willen worden over de ontwikkelingen en gang van zaken in de school, over het organiseren van extra zorg rondom kinderen en graag zou zien dat er eerder actie wordt ondernomen op incidenten tussen kinderen.

Vanaf vorig schooljaar zijn wij gestart met de volgende aanpakken die in lijn zijn met de punten die u heeft genoemd in de tevredenheidspeiling:

• Dit schooljaar zijn wij schoolbreed gestart met de KiVa training. KiVa is een preventief, schoolbreed programma, gericht op het versterken van de sociale veiligheid en het tegengaan van pesten op basisscholen. U ontvangt een uitnodiging voor de ouderavond eind januari waarin wij u uitgebreider informeren over KiVa.
  • Vorig jaar is gestart met het verdiepen van onze cyclus waarin wij de resultaten en het welbevinden van de leerlingen volgen en analyseren. Naast het afstemmen van ons onderwijs betekent dit ook dat de zorgen omtrent leerlingen worden besproken met de ouders waarbij een vervolgaanpak wordt afgesproken.
  • Medio vorig schooljaar hebben wij het meer-presteerders aanbod uitgebreid en dit schooljaar is juf Ilona gestart met de meer presteerders klas op dinsdag.
  • In mei bent u middels een ouderavond geïnformeerd over de stand van zaken in de school, deze ouderavond wordt in het voorjaar herhaald, nadat wij opnieuw bezoek hebben gehad van de inspectie van het onderwijs. In de nieuwsbrieven na de eerste ouderavond hebben wij de vragen beantwoord die deze avond zijn gesteld. Middels de nieuwsbrief blijven wij u informeren over de ontwikkelingen in de school, waarbij wij u ook zullen informeren over de nieuwe lesmethodes waar wij mee werken. Via de Parro app wordt u geïnformeerd over de klas.

Wij bedanken u nogmaals voor het invullen van het tevredenheidsonderzoek.

Vervangingen

Afgelopen periode hebben wij te maken gehad met een aantal leerkrachten die door ziekte was geveld. Wij zijn heel blij dat wij dit met ons eigen team hebben kunnen opvangen. Juf Veronique, juf Muriel, juf Natalie, juf Netty en juf Monique hebben extra dagen gewerkt om de bezetting rond te krijgen. Daarnaast zijn twee groepen twee dagen verdeeld geweest over andere groepen. De inzet van leerkrachten bij ziekteverzuim betekent ook dat de RT op die dagen niet doorgaat. Het is altijd een afweging om groepen, te verdelen, naar huis te laten gaat of de RT te laten vervallen. We proberen hierin de juiste keus te maken.

Praktische zaken

Omdat wij werken vanuit het concept van de Gezonde school vragen wij u fruit en water aan uw kind mee te geven voor de ochtendpauze.

Na de herfstvakantie vragen wij de ouders van de kinderen van groep 4 t/m 8 de kinderen zelfstandig de school in te laten gaan en op het schoolplein afscheid te nemen. Dit om de zelfstandigheid van de kinderen te bevorderen.

Meerdere keren in de week is er wel een jarige op school. De lekkerste traktaties worden meegenomen en getrakteerd. Altijd weer een feestje! We zien echter ook dat naast de traktaties vaak een kadootje door de jarige wordt uitgedeeld. Superaardig natuurlijk maar niet nodig. We willen u vragen om het bij een lekkere traktatie te houden.

Inleveren schooltenue

Vorig jaar hebben veel kinderen meegedaan aan een sporttoernooi via school. Wij missen nog een aantal schooltenues. Wilt u kijken of u thuis schoolkleding heeft liggen? Het gaat om het groene T-shirt, een zwart Kipsta korte broek en zwarte Kipsta sokken.

Graag inleveren bij de leerkracht. Dank u wel.

Bezoek techniek

Groep 7 voor de tweede keer naar het technisch college geweest! De ene groep heeft zelf een knikkerbaan of een windgong gemaakt en de andere groep is de wereld rond geweest met een VR bril en hebben geprogrammeerd. Het was erg leuk!

Bijlagen

Glow in the dark

Dinsdag31 oktoberGroep 6 bezoek zwembad
Woensdag1 novemberHoofdluiscontrole
Vrijdag10 novemberStudiedag team, leerlingen vrij
Maandag 4 decemberBezoek technisch college groep 6
Maandag 4 decemberBezoek bureau Halt groep 7
Dinsdag 5 decemberSinterklaasfeest tot 12.00 uur. Kinderen 12.00 uur vrij.

Primair onderwijs
Goede Vrijdag29 maart 2024
Vrijdag 16 februari 2024
Op de volgende dagen zijn de kinderen om 12.00 uur uit: dinsdag 5 december, vrijdag 22 december en vrijdag 19 juli 2024.