Kerst en samenzang

Morgenavond is het kerstdiner op de Jan Campertschool. Er zijn liedjes geoefend, kerststukjes gemaakt en iedereen heeft er zin in! Nog een paar korte punten voor morgenavond:

• De deuren van de school gaan om 17.20 uur open, zodat u samen met uw kind(eren) het eten naar de klas kunt brengen. Wij vragen u daarna met uw kind buiten op het schoolplein te gaan staan voor de samenzang.
  • Om 17.35 uur start de samenzang op het schoolplein. We zingen dan met elkaar, a capella, de liedjes die de kinderen in de klas hebben geoefend. De kinderen zijn dan onder uw toezicht.
  • Aan het einde van de samenzang vertelt juf Christa welke groepen met de leerkracht naar binnen gaan. U wordt dan (bij goed weer) op het plein uitgenodigd voor een glas chocolademelk of glühwein. De peuters van Opstoom gaan als eerste (met hun ouders) naar binnen.
  • U bent vanaf 18.30 uur uitgenodigd om naar de klas te gaan om uw kind in de klas op te halen. In de groepen 1 t/m 4 wordt dan nog een liedje voor de ouders gezongen.

Alvast een voorproefje van een lied dat we op het schoolplein met elkaar zingen:

Rudolf dat leuke Rendier

Rudolf dat leuke rendier, met zijn rode neus voorop. Trekt in zijn slee de kerstman, over elke heuveltop.

Vroeger had hij geen vriendjes, eenzaam was hij elke dag. Tot op een keer de Kerstman, Rudolfs rode neusje zag.

Nu gaat hij steeds met hem mee, in de Kerstmistijd. Trekt de Kerstman in zijn slee, als hij langs de wegen rijdt.

Dan schijnt dat rode neusje, als een lichtje in de nacht. Rudolf dat leuke rendier, heeft de kerstman thuis gebracht!

Wij zien uit naar een gezellige kerstviering!

Winter

Ik ben Eef en heb dit schilderij voor school gemaakt. Ik heb 2 dagen aan de schets gewerkt, daarna alles met stift ingekleurd en toen 2 dagen besteed aan het schilderen. Dit heb ik op school gedaan, maar ook thuis. Daar heb ik, een soort van, eigen atelier waar een schildersezel en prachtige verf is. Het schilderij is te bewonderen in de bovenbouwgang.

Sinterklaasfeest

We kijken terug op een gezellig Sintfeest! Dan aan de oudercommissie voor de begeleiding op 5 december!

Groep 3

Na de kerstvakantie mogen de kinderen van groep 3 ’s ochtends zelfstandig de school in komen in verband met het bevorderen van hun zelfstandigheid. Wij vragen de ouders om dan op het schoolplein afscheid te nemen van hun zoon of dochter.

KIVA Ouderavond

Dit schooljaar zijn wij gestart met KIVA. KIVA is een schoolbreed lesprogramma waarmee wij werken aan positieve groepsvorming. KiVa werkt preventief tegen pesten, signaleert pesten én lost het op. KiVa maakt kinderen sociaal vaardiger en meer gezamenlijk verantwoordelijk voor een prettig leerklimaat.

Wij nodigen u van harte uit voor de Kiva Ouderavond op maandag 29 januari vanaf 19.15 uur. De avond wordt verzorgd door Marco Derr, KIVA trainer.

Fijne vakantie!

Vrijdag zijn de kinderen om 12.00 uur vrij. Wij wensen u een hele fijne vakantie!

Kerstkaarten

Alle groepen hebben hard gewerkt aan de kerstkaarten voor de bewoners van het Huis ter Hagen, het Visserhuis en Velserduin. Ook de buren van de school gaan wij deze week verblijden. We krijgen nu al hartverwarmende reacties!

Vrijdag 22 decemberLaatste schooldag 2023, leerlingen 12.00 uur vrij.
Maandag8 januariEerste schooldag nieuw kalenderjaar
Dinsdag 9 januariGroep 4 naar het zwembad
Woensdag10 januariHoofdluiscontrole
Donderdag11 januariGroep 8 bezoekt Technisch college (Techlab)
Maandag 15 januariMR vergadering
Maandag15 t/m 26 januariCito weken groep 3 t/m 7
Woensdag24 januari t/m
3 februari
Nationale voorleesdagen
Maandag29 januariKiva ouderavond, 19.30-20.30 uur, inloop 19.15 uur
Woensdag14 februari08.30-09.00 uur Kijkochtend groep 1 t/m 4
11.45-12.15 uur Inloop groep 5 t/m 8
Vrijdag16 februariStudiedag team, leerlingen vrij

Primair onderwijs
Goede Vrijdag29 maart 2024
2e Pinksterdag20 mei 2024
Vrijdag 16 februari 2024
Op de volgende dagen zijn de kinderen om 12.00 uur uit: dinsdag 5 december, vrijdag 22 december en vrijdag 19 juli 2024.