Schoolontwikkeling

Op dinsdag 9 april jl. heeft de Inspectie van het Onderwijs een kwaliteitsonderzoek gedaan op de Jan Campertschool in vervolg op het onderzoek van ruim een jaar geleden. De Jan Campertschool is beoordeeld met een voldoende (hoogst mogelijke waardering) en zit weer in het basisarrangement.

Verkeer

Ons project Verkeerskunsten is met succes afgerond! Een dikke pluim voor de kinderen in groep 1, 2 en 3 die hun helm droegen, jullie zijn echte fietssterren!

We hebben extra aandacht besteed aan fietsveiligheid, inclusief zachte banden en de perfecte fietsmaat. Verkeerskunsten draait om het verbeteren van fietsvaardigheden met leuke en praktische oefeningen, verzorgd door geweldige verkeersdocenten op het parkeerterrein van Waterloo. We bedanken rijschool Post voor hun inzet met vrijwilligers!

Het was een feestelijk gezicht om alle kinderen die dag op de fiets naar school te zien komen. Een grote dank aan alle ouders voor het mogelijk maken hiervan! Vergeet niet even aan uw kind te vragen of ze nog nieuwe tips hebben gekregen, zodat we hun fietservaring nog beter kunnen maken. 🚲

Vorige week hebben groep 6 en 8 de dode hoek ontdekt met VR brillen. En deze week kunnen de leerlingen van groep 7 ook genieten van deze bijzondere ervaring!

Schrijf je in voor de Avond4Daagse

Dinsdag 28 t/m vrijdag 31 mei is de Avond4Daagse in Driehuis. We wandelen dit jaar weer vier afwisselende routes door de mooie omgeving van Driehuis. Elke avond 5 km lang gezelligheid met elkaar. Is vier avonden net iets te veel voor uw kind? Schrijf uw kinderen dan in voor de miniloop. Dan loop je alleen mee tijdens de laatste avond.

De inschrijving start op maandag 22 april en sluit op donderdag 16 mei.

Vrijwilligers en verkeersregelaars

De Avond4Daagse kan alleen doorgaan als er voldoende vrijwilligers zijn. Middels het inschrijfformulier kan ook aangegeven worden hoe u de Avond4Daagse wil ondersteunen op een of meerdere avonden. U kunt bijvoorbeeld helpen met stempelen, als koploper vooroplopen of het opzetten van de finish locatie. Ook hebben we verkeersregelaars nodig. Met elkaar maken we alle avonden tot een groot succes!

Link: Inschrijven Avond4Daagse Driehuis.

Stichting Avond4Daagse Driehuis

Bedankt!

Het team bedankt u en de oudercommissie voor de lekkere taart na het inspectiebezoek! We hebben er heerlijk van gegeten!

Bezoek

Groep 7 en 8 zijn naar de Eerebegraafplaats in Overveen geweest. Het was een indrukwekkend en leerzaam uitje. In de klassen hebben we het over de tweede wereldoorlog en hoe dat nog steeds invloed heeft op het dagelijks leven.

Nieuwsbrief van IJmare

Stichting IJmare heeft sinds kort een eigen nieuwsbrief die vertelt over de laatste ontwikkelingen binnen IJmare: Nieuwsbrief IJmare.

Zomerschool

Hoera! Ook dit jaar gaat de Zomerschool weer open! De Zomerschool is voor maximaal 150 leerlingen uit de huidige groep 2 t/m de huidige groep 8 van de gemeente Velsen, die een extra zetje nodig hebben op het gebied van taal, rekenen en/ of lezen. De zomerschool is open van dinsdag t/m vrijdag 9.00uur tot 14.00uur. Op maandag zijn de kinderen vrij.

De Zomerschool vindt plaats van 23 juli t/m 9 augustus (locatie basisschool de Klipper). Tijdens de Zomerschool wordt er veel aandacht besteed aan de kernwaarden Plezier, Groei en Talenten.

De Zomerschool biedt een afwisselend leerprogramma aan voor lezen, rekenen en taal. Deze kernvakken worden in de ochtend spelenderwijs gegeven door een duo van leerkrachten en onderwijsassistenten. Zo is er veel aandacht voor individuele leerdoelen en kleine groepjes.

In de middag worden er binnen het thema leerzame, leuke en uitdagende activiteiten georganiseerd in samenwerking met externe partners, waarbij leerlingen hun talenten leren ontdekken.

Denkt u dat de zomerschool iets is voor uw kind(eren) neemt u dan contact op met de leerkracht of intern begeleiden. Aanmeldingen verlopen via de school. U kunt niet zelf aanmelden! U gaat bij aanmelden akkoord met deelname voor de volledige drie weken, minder is niet mogelijk.

Wilt u meer informatie? U kunt ook een mail sturen naar zomerschoolvelsen@ijmare.nl

Vrijdag 26 aprilKoningsspelen
Maandag t/m vrijdag29 apr-10 meiMeivakantie
Maandag13 meiGroep 8 naar het zwembad
Maandag20 mei2e Pinksterdag
Vrijdag 24 meiSchoolreis groep 5 t/m 7
Dinsdag 28 meiStart Avond4 Daagse
Woensdag29 mei11.45-12.15 Kunstmarkt
Vrijdag 31 meiSchoolreis groep 1 t/m 4

Primair onderwijs
Goede Vrijdag29 maart 2024
2e Pinksterdag20 mei 2024
Vrijdag 16 februari 2024
Op de volgende dagen zijn de kinderen om 12.00 uur uit: dinsdag 5 december, vrijdag 22 december en vrijdag 19 juli 2024.